Aneb ono to na
besedě v Pardubicích od advokátky Kláry Samkové zaznělo
dostatečně jasně:
"Žádá-li si pro sebe jakákoli ideologie, hnutí či uskupení jakékoli výhody či práva, s jejichž využitím by mohla nebo dokonce přímo hodlá upírat základní lidská práva někomu jinému, pak si tyto výhody a tato práva nemůže nárokovat a naopak za porušování lidských práv by tyto ideologie měly být trestány!"
Tak. Můžeme si to rozepsat v několika konkrétních bodech, které přímo ukážou kolizi islámu s naším právním řádem. Vybírat je budu čistě náhodně.
Tak třeba se u nás
nesmějí týrat zvířata, pokud se ovšem neprohlásí, že se tak
činí ve jménu nějakého božstva a ve prospěch jeho vyznavačů.
Mohl by mi někdo vysvětlit, proč to tak je a čím mě má týrání
zvířat obohatit? Případně jak mě má obohatit vědomí, že
soused potřebuje konzumovat pouze rituálně podřezané krávy a
drůbež? Je právo na svobodu vyznání nad právy zvířat? V tom
případě proč je umožněno týrat jen určitá zvířata a jen
při porážkách? Proč to rovnou nerozšířit na to, co se děje v
zemích, kde jsou ti, kteří toto požadují, doma? Mám na mysli
všechna ta veřejně ze skály shazovaná koťata a umlácené osly,
kozy násilím topené v potoce, psy demonstrativně uškrcené nebo
ukřižované, ovce používané jako sexuální fetiš... Kdokoli to
dnes může v rámci svého náboženství žádat a praktikovat,
pokud jednou věc postavíme tak, že je v otázce porážek
ideologie nad právy zvířat, není v tom případě důvod, proč
by ona ideologie nemohla chtít zasahovat do života zvířat i
jinak. Mezi takto zlikvidovanými zvířaty a halal poraženou krávou
nebo ovcí totiž není žádný rozdíl. Ostatně se tak u nás již
děje - islám sem přivlekl jeden ze svých svátků, při kterém
se jateční zvířata mohou podřezávat veřejně, tedy mimo
prostor jatek a rozhodně ne k tomu určenými a školenými řezníky.
Samozřejmě bez omráčení. Jak je toto vše kompatibilní se stále
se zvyšujícími nároky na kvalitu provozu našich jatek i chovů
zvířat, kde je každé pochybení medializováno, skandalizováno a
sankcionováno?
V Pardubicích se
hodně mluvilo o tom, jaká jsou práva ženy v u nás praktikovaném
islámu. Připomínám, že stále ještě žijeme v zemi, kde se
snažíme o větší zastoupení žen v politice, vědě a dalších
oborech, kde se snažíme vyrovat platovou nerovnost (ženy u nás
stále berou za stejnou práci o 22 % méně než muži), kde
podporujeme ženy-samoživitelky, ženy-podnikatelky, aktivní
seniorky atd. Ovšem pak tu máme islám a ten to má zcela jinak.
V první řadě vás
donutí se zahalit, a to tak, že to nejdřív uděláte dobrovolně
a později se budete bát halal oděv odložit kvůli tlaku komunity.
Čili pro islám nesmíte svým oděvem vyjádřit jinou než
neislámskou identitu. Žádné právo na sebeurčení - vše máte
určeno islámem. Najděte si, jaký paragraf kterého zákoníku se
k tomu vztahuje.
Pak vás coby ženu
oddělí od mužů. Nejdříve v rámci mešity, pak se budou snažit
(chtělo by se říci "samozřejmě marně", leč bohužel
tomu tak být nemusí) o totéž v rámci vašeho soukromého života.
Prosím vás, ukažte mi, kde v naší ústavě či jiné součásti
našeho právního řádu je definováno, že na to jakákoli
ideologie má právo? Náš právní řád pokud vím svět nedělí
na mužský a ženský. Nebylo tomu tak vždy, bojovalo se celá
staletí, aby tomu bylo aspoň tak, jako to máme dnes. Oddělování
mužského a ženského světa se samozřejmě NEGATIVNĚ projeví
jak na jedincích, kteří to praktikují, tak v případě rozšíření
na celé společnosti, a konec konců i na těch, kteří něco
takového vůbec umožní nebo tomu jen přihlížejí. Ostatně, to
mi připomíná, že jistá strana TOP09 nedávno žádala
přebalovací pultíky pro miminka na pánských veřejných
toaletách... čili toto taky zrovna s islámem není kompatibilní.
Půjdeme-li ještě více vlevo, směrem k Zeleným, ti zas mají
představu, že by rozdělení na "mužské" a "ženské"
třeba v otázce těch toalet mělo zmizet zcela, včetně panáčků
a panenek na dveřích... Tak kdyby byli tak laskavi a milému islámu
to vysvětlili, že chtějí, aby se pánové i dámy vyměšovali ve
společných prostorách... včetně těch, kteří ještě nemají
jasno v tom, zda vůbec jsou "pán" nebo "dáma"...
Dovedlo mě to k
otázkám práv dětí. Protože jéje, ono nám islám v mešitě
odděluje chlapce od děvčátek! Ono nám islám určuje, jak se
budou děvčátka oblékat! Ono nám islám určuje, jak budou
děvčátka a chlapci trávit volný čas a které zájmy a aktivity
jsou pro ně "nevhodné"! Ono se nám islám cpe do výživy
dětí, řka, že i pro muslimské dítko je rituálně podřezané
kuře životní nutností a skvělou alternativou k vepřovému! Ono
nám islám určuje chlapcům, jak se mají chovat k ženám, a to
prosím jak k mladším dívkám, tak k dospělým ženám včetně
svých vlastních matek! Že nejde o žádná pozitiva si již z
podstaty islámu sami domyslíte, ostatně vše je snadno
pozorovatelné na průměrné muslimské rodince objevivší se na
veřejnosti, včetně rodin konvertitek. Takže opět: najděte mi v
příslušných zákonech, kde je toto vůči dětem explicitně
povoleno, resp. zda by toto nebylo trestné v případě, že by to
nebylo konáno v rámci nějakého náboženství. Dejme tomu že by
třeba učitelky v mateřských školkách nutily chlapce a dívky
hrát si odděleně, nějak speciálně se oblékat (řekněme
rukavice ve třídě, o praktičnosti hidžábu pro malé holčičky
se totiž bavit nemusíme), zakazovaly jim něco konzumovat, X dětí
by vyloučily z besídky, protože vyznávají náboženství Y...
Máte? Nebo spíš jako já vidíte toho rozezleného rodiče
poštěkávající na učitelku, že jeho drobátku bylo ublíženo
na jeho právech?
O čem mám psát
dál? Polygamie nebo omezování osobní svobody? K tomu prvnímu:
ano, je to u nás trestné, a ano, islám to u nás praktikuje.
Jednoduše tak, že milý muslim nemusí nikde přiznávat nebo
hlásit, tím méně dokazovat, kolik manželek vlastní, stejně tak
k tomu nikdo nenutí ani muslimky. Muslim si sem tedy v klidu může
dovézt svou první ženu odněkud z Kábulu nebo Dubaje a nikdo
nemusí vědět, že jde o jeho ženu, může ji vydávat za sestru,
sestřenici nebo vůbec nepříbuznou osobu... dokonce takových
manželek může dovézt klidně celé stádečko, má-li tu potřebu,
včetně případného potomstva. A zrovna tak tady to stádečko
může nechat vegetovat a ještě ho jít doplňovat místními
konvertitkami a jejich společnými (samozřejmě po otci
muslimskými) potomky... protože islám kašle na to, aby vzájemné
svazky legitimizoval před světskou mocí. Pro něj je
nejdůležitější komunita, před kterou ten svazek uzavírají,
resp. která jej má moc i ukončit. To znamená, že tu máme páry
oddané pouze dle muslimského práva. Tedy páry - jak jsem již
uvedla, jde o celé sítě rodin o 2-3 manželkách, které o sobě
ani nemusejí vědět, neboť nesdílejí stejnou domácnost (pokud
to ovšem není zvykem v jejich zemi původu a nepřenesou tento zvyk
i sem), se společným "majitelem" lovícím další
plodnou konvertitku kdesi na druhém konci republiky, případně v zahraničí... Je-li vám to málo, pomněte, že do podobného
způsobu výkonu sňatkového práva v islámu patří i oddávání
nezletilých děvčátek výrazně starším mužům... protože
konec konců, kdo to kdy bude jak kontrolovat a kdo komu dokáže, že
byla dvanáctiletá Ajša provdána v mešitě nějakému
šedesátníkovi? Nikdo z komunity nikdy nebude žalobcem před
světskou, tedy neislámskou výkonnou a soudní mocí. Souhlasí s
tím úplně všichni z komunity, lhostejno, za jak umírněné či
dokonce progresivní se považují.
Ad omezování
osobní svobody: už jsem tu psala o tom zahalování, kontrole vaší
výživy, trávení vašeho volného času, výchovy vašich dětí,
formování vašich vztahů s druhým pohlavím... Jenže musím
zopakovat i to, co už jsem v některém z předchozích blogů
uvedla, totiž že islám nemá problém ani s omezením svobody
pohybu a shromažďování. Prostě si ten muslim tu svou manželku
přiveze, pořídí skromný byt kdesi v Horním Zadku mimo Prahu a
tam ji, zcela izolovanou od muslimské komunity i (kvůli jazykovým,
kulturním a sociálním bariérám) od veškerého dění mimo čtyři
stěny nechá přežívat. Dotyčná má pouze korán, svého Abdula,
který se občas objeví, a případně děti. Připomínám, že to
není skutečnost, kterou bych si tu vycucala z prstu, ale holý
fakt, na který jsem narazila v jednom z oficiálních sociologických
průzkumů týkajících se muslimské komunity u nás, přičemž
tento průzkum byl proveden pro ministerstvo vnitra (sic!). Prostě
výzkumník nejméně v jednom případě zjistil, že když by chtěl
mluvit s některou konkrétní muslimkou, její manžel ho k ní
nepustí, protože žijí tímto způsobem a celá komunita (resp. ta
část z ní, která o tom ví) to akceptuje. Zda to onen výzkumník
hlásil na policii je jiná otázka... já bych tedy snad raději
oželela výsledky dalších výzkumů provedených tímto člověkem,
který by pochopitelně přišel o důvěru u muslimské komunity,
než si představovat nějakou Karimu chodící z obýváku do
kuchyně a zpět kdesi v Klatovech. Toto opravdu není zjištění,
na které by člověk mínil narazit při čtení běžných
akademických výzkumů či dokumentů týkajících se veřejné
správy.