Události zejména posledních dní, ale i týdnů a měsíců mne samy vedou k tomu, abych se znovu pokusila formulovat to, co dle mne musí být řečeno a šířeno a především REALIZOVÁNO. Tak nějak to navazuje na to, co řekla Klára Samková na semináři v poslanecké sněmovně. Hovořila ve velmi obecném rámci o tom, co se v horizontu následujících let či desítek let stane nejen s islámem, ale i s celou naší společností, která právě na ten islám bude nakonec nucena zareagovat jinak, než to činila dosud.
A o
to právě jde. Je zkrátka nutné říci, že ta „západní
společnost“ není nějaká shora působící entita, která by za
někoho z nás něco udělala. Není to prezident. Není to předseda
vlády. Nejsou to ministři. Nejsou to starostové. Nejsou to spolky
a inciativy na facebooku.
Chci
hovořit o tom, co je pro mne klíčové a zřejmé už od dob, kdy
jsem se pravidelně účastnila loňských i předloňských
protiislámských i jiných protisystémových demonstrací. Ano,
spoustu účastníků tam dostala idea jednoho teoreticky silného
vůdce. Ovšem nefungovalo to vždy a nefungovalo to tak, aby se z
toho dalo v praktickém boji s islámem něco vytěžit. Prostě už
nelze jen čekat, co řekne nějaký vůdce někde na náměstí nebo
při debatě s občany kdesi v okresním městě, případně co si
napíše na blog nebo na facebook ve tři ráno. Nelze se spokojit s tím, že mu odpůrce islámu či imigrace dá virtuální palec
nahoru a tím si myslí, že má splněno.
Takto
bychom toho v reálném životě moc nedosáhli. Facebookové palce
nezabrání vybudování mešit, muslimských halal jatek, skupování
pozemků muslimy, neudělají nic s muslimy praktikovanou polygamií
u nás... Muslimům je absolutně ukradené, kolik mají křiklouni
na sociálních sítí příznivců. Jim stačí dělat si svoje a o
víc se nestarat. Co jim je do facebooku, když tu je manželka,
kterou je nutno donutit k poslušnosti... děcko, ze kterého je
třeba vychovat správného muslima... učitelka ve škole, které je
nutno vysvětlit, že Ahmed nesmí jíst vepřové a Fatimka opravdu
nebude vystupovat na vánoční besídce a chodit na kroužek
šermu...
Ovšem
západní společnost, resp. středoevropská společnost, to jsme
přece my. Jsou to dvě nohy a dvě ruce každého z nás, které je
nutné použít. Loni to ještě vypadalo, že stačí, aby ty nohy
člověka odnesly jednou za rok někam na náměstí a ruce tam
někomu zatleskaly. Omyl, nestačí to.
Je
potřeba se vzchopit, převzít zodpovědnost za svůj život a začít
jednat. Každý z nás má totiž nějaké kvality a možnosti, které
se hodí. Někdo umí dobře mluvit, jiný psát dobré texty, další
je dobrý fotograf nebo kameraman, jiný je ve svém okolí oblíbený
nebo má kontakty na zajímavé odborníky, zájmové skupiny, je
předsedou toho nebo onoho spolku či sdružení, věnuje se práci s
mládeží či seniory, je odborník přes počítače v různém
směru (dovede udělat dobré webové stránky nebo si rozumí s
grafikou či videem, zvládne vytvořit mailový oběžník, je
administrátorem webů, píše blogy...), je členem spolků
věnujících se péči o kulturní a historické dědictví, spolků
věnujících se chovu zvířat nebo zahrádkaření, jiný se vyzná
v obchodních smlouvách a úředních předpisech, další je dobrý
ve fundraisingu a získávání sponzorů na různé projekty...
Zkrátka existují různé skupiny a v nich různě zdatní lidé. A každý z nich, kterému to, co se děje kolem, vadí, bude prostě
muset ty své kvality rozvíjet a používat nejen ve prospěch toho
svého jednoho úzkého spolku nebo aktivity, ale vrhnout je i do
antiislámu a antiimigračních aktivit, přičemž se samozřejmě
bude muset spojit s dalšími lidmi se stejným cílem. Zkrátka
takový networking, česky síťování. Bude to muset fungovat
zejména mezi jednotlivci, od člověka k člověku – už to prostě
nejde dělat tak, že se bude půl roku ustanovovat nějaký spolek,
vymýšlet se mu stanovy, logo, název, web, program, řešit se
funkcionáři, financování, přičemž za pár měsíců pak někdo
s vybranými financemi uteče a celá snaha x lidí půjde vniveč...
Vezmu
ten příklad klidně podle sebe. Dělám teď ten antiislám v
podstatě naplno jako své hlavní zaměstnání, za které jsem
dokonce placená, ovšem ještě dva roky zpátky tomu tak nebylo,
což mne ovšem už tehdy nebránilo být aktivní a hledat, v čem
mohu kde přispět. A k tomu jsem, když o tom tak přemýšlím,
opravdu reálně nepotřebovala žádné vůdce nebo spolky. Když
bylo potřeba dojít na demonstraci nebo na pietní shromáždění,
šla jsem a nestarala jsem se, jestli nás tam bude pět nebo padesát
nebo tisíc. Když bylo potřeba stát u petičních stánků,
protože ostatní byli zrovna v práci, stála jsem. Když bylo
potřeba někam dojít a něco vyfotit, udělala jsem to. Proseděla
jsem dlouhé hodiny nad psaním reportáží z akcí. Kopírovala
jsem texty o islámu a šířila je, dlouze diskutovala s
nezasvěcenými a uváděla je do problematiky, našla jsem si lidi,
se kterými bych se mohla věnovat tématu halal výrobků a už rok
s nimi funguju na osvětovém projektu, který se na boj s tímto
zdrojem muslimských financí a zvířecího utrpení zaměřuje. To
vše, co jsem ze sebe postupně vydolovala a vybudovala, mne pak
přivedlo k dalším lidem, kterým mohu tím či oním způsobem
prospět a podpořit je zase v jejich způsobu boje s islámem. O
tom, jak se snažím uvolnit ruce advokátce Kláře Samkové, aby na
tyto aktivity měla čas a sílu, jsem už psala několikrát –
někdo se jí o ty weby a facebooky a jiné aktivity zkrátka musí
postarat, zatímco ona studuje další literaturu o islámu i mimo
něj a píše své skvělé projevy, ve kterých kombinuje pohled
právní s kulturně-historickým (je z rodiny kunsthistoriků, kteří
ji k tomu vedli odmala, čili má výhodu oproti svým oponentům,
kteří takový přehled a záběr prostě nemají). Zrovna tak já
sama podporuji třeba Svaz dobrovolných záchranářů Otrokovice,
protože prostě tyhle chlapy a jejich schopnosti a zázemí a
vybavení budeme potřebovat v tisíci a jednom případech – i
kdyby to mělo být to, že poslouží jako pořadatelská služba
nějaké antiislámské veřejné akce, nebo když vytáhnou někoho,
kdo na tu akci pojede a zapadne cestou do sněhu nebo do bláta...
jsou schopni realizovat finanční i materiální sbírky, dovézt
humanitární pomoc kamkoli, řešit různé krizové situace...
všechno proto, aby další lidé mohli být nějak aktivní...
A to
je to, co bych ráda viděla i u většiny z vás. Sesumírujte si
prosím, v čem jste kdo dobří, nějakou svou jednu kvalitu, o
které víte, že v ní vynikáte nad ostatní nebo byste ji ještě
chtěli rozvinout, ale zatím se vám zdálo, že na to není vhodná
příležitost nebo čas nebo o to vlastně nikdo nestojí...
Nenechte se tím mýlit a hledejte ty lidi a dejte do té vaší
aktivity vše, tak jako to dělám já. Nepřemýšlejte o tom,
jestli jste na to ti správní nebo jestli by to někdo za vás
neudělal třeba lépe než vy, jestli jste na to dost dobří nebo
jestli na to náhodou nejste moc mladí nebo moc staří nebo zda se
to pro vás jako pro chlapa nebo ženskou hodí... Protože nakonec
možná tak jako já v mnoha případech zjistíte, že jste na
začátku o sobě sice pochybovali a na vaší práci by se dalo
ještě mnohé zlepšit, ale zároveň jste v tu chvíli byli třeba
vlastně jediní či první, kdo s danou věcí přišel a dokázal
ji nějak realizovat. A to je prostě pocit, který už za to stojí.
Je dobré třeba přijít k počítači a vědět, že v něm mám
uložené texty, které dokázaly oslovit spoustu lidí, kteří s mnou zjištěnými informacemi a postřehy dokážou nějak dál
pracovat, že mám kontakty na lidi, se kterými na něčem
protiislámském mohu pracovat zase já, a to tedy nejen ve virtuálnu
a na síti, ale i v reálu, jako když jsme došli na konferenci do
té sněmovny...
Vykašlete
se na to, pro koho to děláte, respektive – nenechte se brzdit
tím, že pro toho nebo onoho byste nikdy tolik aktivity nevyvinuli.
Dělejte to v první řadě pro sebe, až budete mít něco hotovo,
pošlete to dál a už se na to tolik nefixujte, jen buďte dalším
lidem k dispozici – když budou stát za to i oni a také jim o tu
věc půjde, nenechají vaše úsilí zapadnout. Příklad: loni jsem
cítila, že je dobré dělat celý rok propagaci Martinu Konvičkovi
tematickými profilovými fotkami a úvodními fotkami na facebooku.
A ať už to dnes se samotným Martinem Konvičkou dopadá jakkoliv a
ať už je můj aktuální názor na jeho osobu taky jakýkoliv,
nikdo mi nevezme, že se mi nepovedlo aspoň pár lidí na něj
upozornit a že ti pak nešli a nepročetli si jeho texty a blogy a
nevzešela z toho zas nějaká aktivita směrem od nich. A podobné
to může být i u vás, jen nemusíte valit podporu jen na toho
Konvičku, ale spíš se rozhlédněte po svém okolí – pokud je u
vás třeba nějaký dobrý automechanik, který má názory na islám
a migraci podobné těm Konvičkovým, dejte mu tu podporu taky
najevo, ať si nepřipadá moc sprostý na to, že takto smýšlí,
jak na nás často útočí sluníčka. Ať se to nebojí říct
nahlas a stát si za tím. Podobně prodavačky, učitelky ve
školkách a školách... vždyť tu přece všichni žijete a nikdo
nemá právo odsouzet vaše názory jen na základě vašeho vzdělání
nebo sociálního statusu nebo toho, co máte za zaměstnání či
jaký je váš příjem. Nenechte se takto ponižovat a zašlapávat
a hrdě řekněte: „Ano, JSEM PRODAVAČKA / KADEŘNICE / KUCHAŘ /
ZEDNÍK / ELEKTRIKÁŘ / PRODEJCE STŘEŠNÍCH KRYTIN atd. A myslím
si toto, PROTOŽE...“ Nenechte si vsugerovat pocit viny a studu,
tím méně od dětí, které by bez vaší činnosti, vašich daní
a vašeho sociálního cítění nestudovaly zdarma a neměly zdarma
lékařskou péči, slevy na dopravu a kulturu, nemohly cestovat...
A
jak píšu, nejste v tomhle sami. Některé části naší země tak
třeba už fungují. Mohu zmínit třeba pardubickou divizi Bloku
proti islámu / spolku Islám v ČR nechceme. Tam se nikdo nikoho
neptá, jestli něco smí nebo nesmí nebo se na to cítí nebo
necítí. Prostě jdou a udělají, co je podle nich potřeba a každý
jak nejlépe může a umí. Zorganizují besedu, petici, rozdávají
a vylepují letáky, chodí s vlajkami a svíčkami na pietní místa,
distribuují knihy a další materiály, jsou schopni se vyjádřit
pro média, jsou schopni v tomto spolupracovat s ostatními a
přebírat jejich nápady a iniciativu... Jen to prostě nesmí
spočívat pouze na pár lidech jako dosud. Nejsme nevyčerpatelní a
je nesmysl, aby toho někdo na sebe nakládal přespříliš, zatímco
jiný sedí na zadku a vymýšlí si výmluvy, proč stále to či
ono nemůže. Mějte na paměti, že sluníčková opozice je
aktivní dost, navíc subvencovaná státem skrze neziskovky a vládní
programy. A muslimové taky – ti radikálnější o sobě vůbec
nepochybují, neřeší, jestli mají na to či ono patřičné
lejstro s titulem, jako k tomu jste vedení odmala vy, nebo patřičnou
povolenku. Bude nutné tuhle jejich mentalitu převzít, minimálně
v tom, aby se lidé u nás přestali tak hrbit.
Bude
to mít samozřejmě i další pozitivní účinky na naši
společnost. Ono když se člověk něčemu takovému věnuje, nemá
kdy ztrácet čas tím, že by se šťoural v tom, co třeba ten, se
kterým spolupracuje, má za majetek, natož mu nějak záviděl.
Nebo naopak, aby se ti, kteří jsou na tom dobře, se nějak
povyšovali nad těmi, kterým se momentálně nedaří – pořád
je nutné mít na paměti, že islámu to je jedno, ve výsledku je
schopný je sejmout oba, lhostejno kolik mercedesů kdo v garáži má
nebo v jakém supermarketu nakupuje.
Tak
tedy do práce. Vzdělávejte se, klidně i tak, že si objednáte
brožurky, které místní muslimové šíří skrze naše mešity.
Sehnat se dají například přes knihkupectví Kosmas. Stojí pár
korun, takže vám to neublíží, a dokonce ani nemusíte mít
špatný pocit z toho, že byste tím nákupem muslimy nějak
extrémně sponzorovali. To, co z těch materiálů totiž můžete
vytěžit a použít proti islámu samotnému, má totiž daleko
větší hodnotu. Další věc: ti z vás, kteří se někdy na svých
cestách ocitli v muslimských zemích, případně v západních
zemích viděli projevy postupné islamizace – nenechávejte si to
pro sebe. Vyprávějte o tom, sepište to klidně na pár stránek,
pořádejte besedy, pokud někam vyrážíte, fotografujte a točte
to. Totéž pokud už máte možnost přijít do kontaktu s muslimy u
nás. Dojděte si do knihovny či knihkupectví a pátrejte po
skutečně kvalitních materiálech týkajících se islámu. Ne fiktivní románové příběhy typu „můj Abdul mi unesl děti“.
To vám v diskusích k ničemu není. Začněte u literatury typu
Šaria pro nemuslimy od Billa Warnera, přes výpovědi exmuslimů
typu Ayan Hirsi Ali nebo Sabatiny James, českých exmuslimů a
exmuslimek, Benjamina Kurase či Luďka Frýborta, kteří mají s
islámem na západě své zkušenosti. Kdo má odvahu, může zkusit
i Roberta Spencera nebo Ibn Warraqa, klidně i v originále. Pracujte
s touto literaturou, dělejte si poznámky. Zapátrejte v univerzitních knihovnách – vyrojilo se teď poměrně dost
diplomových prací zaměřených na islám, ze kterých se dá taky
vytěžit spousta islámoklastních dat. Všímejte si při nákupech
zboží (zejména potravin), které by mohlo být certifikované jako
halal, tedy vhodné pro muslimy – výrobce za tuto certifikaci
zaplatil muslimům poplatek, čímž jim přispěl na provoz, tedy
vás nikdo nemůže nutit takový výrobek kupovat. Pokud si nejste
jistí, dejte si tu práci a zkuste zapátrat na google, obvykle
stačí fráze „značka výrobku + halal certifikace / halal
certification“. Možná vás to dovede na cizojazyčné stránky,
které vám někdo bude muset třeba přeložit – klidně to
zadejte svým dětem nebo vnoučatům. Dostaňte téma islám mezi
lidi, se kterými se stýkáte. Nebojte se je oslovit a požádat je
o pomoc při realizaci nějakého vašeho nápadu. Berte to vše
zkrátka jako odbojovou činnost vůči islámu.
Dřívější
odbojáři si taky nemohli dovolit o sobě pochybovat. Navažte tedy
na jejich odkaz, aby bylo zřejmé, že neriskovali a netrpěli a
mnohdy i nezemřeli zbytečně, protože jejich potomci odmítli se
zapojit a místo toho kvůli své lenosti, pohodlnosti a přehnaným
a zbytečným obavám pokojně předali svou zemi těm, kdo se tu ani
nenarodili a kteří se řídí něčím, co tu nikdy nebylo doma. A
co ani u sebe doma vlastně fungovat bez problémů nedokáže, jinak
by sem dotyční neměli potřebu chodit „za lepším“. Bojujme
za to naše lepší a vyberme si, komu to lepší chceme předat.
Pokud
je vám to málo, klidně si představujte, že ten muslim kdesi v Súdánu nebo Afghánistánu, který se sem třeba teprve chystá,
může mít poměrně dobrou představu o tom, jak málo se tu jeho
požadavkům budeme bránit. On už nás v podstatě vidí jako
poražené a podřízené islámu. Ví, že mu tu budeme tolerovat
jeho mešity, jeho halal jatka a že naše obchody již jsou plné
halal potravin, že si tu se svými manželkami může dělat co
chce, že dokonce může svobodně studovat a podnikat, že dokonce
může zastávat veřejné funkce... zkrátka proč by sem nešel, on
na tom tratit nemůže, i kdyby tisíckrát řval, jak mu tu je
„xenofobně a islámofobně“ ubližováno (např. tím, že
policisté vejdou do budovy, kde se modlí, v botách). Dokonce se tu
popereme o to, aby mohl na své ženy a dcery narvat islámský šátek
– stačí dvě muslimky, které jsou ochotné volat, že ten šátek
chtějí, aby to už mohlo být aplikováno na všechny, na celou
muslimskou komunitu. Protože nikdo tu nemá odvahu zkoumat, na kolik
je zahalování u té které muslimky dobrovolné. Tak jako nikdo
nezkoumá a neřeší jiné aspekty každodenní muslimské reality u
nás.
Z
toho pak vyplývá, že například pan Alrawi může o muslimské
komunitě a jejím fungování u nás blábolit naprosto cokoliv a
projde mu vše. Nikdo nevstane a neřekne: „ale pane Alrawi, u nás
v domě bydlí taky muslimové a ti dělají to a to a to se mi
nelíbí, víte o tom něco?“ Nikdo ho nedonutí vyjádřit se na
téma, proč by nevěřící v ten jeho islám měl mít povinnost
kupovat jeho halal výrobky, když je potřebuje jen on sám, resp.
jen muslimská komunita. Nikdo se ho nezeptá na to, co dělá s těmi
muslimy u nás, kteří už jsou tak radikální, že ani do jeho
slavné mešity nechodí, tudíž nad nimi nemá nikdo kontrolu,
stejně tak jako co říká na ty, kteří do mešit nechodí,
protože se naopak jejich osazenstvo zdá příliš radikální jim.
Nikdo se ho neptá, zda by v případných nově zakládaných
islámských školkách a školách nedocházelo k oddělování
holčiček od chlapečků, čímž by došlo k nevratnému poškození
psychosociálního vývoje těch dětí, ze kterých by pak vyrostly
v obou případech asociální zrůdy neschopné kvalitních vztahů
s druhým pohlavím i neschopné kvalitního fungování v rámci
skupin založených na svém vlastním pohlaví. Přitom tyhle otázky
by měly pana Alrawiho i kteréhokoli muslima následovat všude,
kam se pohne.
Zatím
se pan Alrawi bojí jen Samkové. Ovšem je to trochu málo,
uvědomíme-li si, o čem všem on v rámci místní muslimské
komunity ví a co kryje. Je potřeba zařídit, aby povědomí o
těchto věcech měla i holka, co mu v McDonalds podává kafe, nebo
pokladní, která mu markuje pytlík mrkve v supermarketu. Protože
mu za toto žádnou vstřícnost, poslušnost, zdvořilost či
poníženost nedlužíme. A samozřejmě nejde jen o něj. Jde třeba
o to, že by mohl stále zlákat některé nerozhodné a oslabené
duše z našich řad, aby konvertovali na jeho systém myšlení.
Může to být kdokoliv, vaše neteř, sousedka, nevlastní matka
nebo bratr, kolegyně v práci, šéf, který si usmyslí, že obchod
s muslimskými zeměmi je vlastně dobrá věc... Tihle lidi musejí
vědět, že pokud se pro něco takového vědomě rozhodnou, nemohou
už od vás nic očekávat a že budete fungovat bez nich. Že
konverze k rituálním porážkám, polygamii, týrání dětí i žen
není věc, která by pro vás byla akceptovatelná. Zvlášť když
jako konvertiti nemají žádnou možnost změnit komunitu zevnitř,
jak si mnohdy na začátku myslí. Do islámu narozený muslim, jehož
rodina kdesi v Sýrii nebo Palestině islámovala stovky let, na
nějakého konvertovaného Petra, který najednou pocítil potřebu
říkat si Abdulláh a nechal si narůst fousy, veskrze kašle, natož
aby mu dal právo hovořit do směřování celé komunity.
Musíte
pro sebe a pro svou společnost udělat víc, než je ochotný udělat
ten konvertovaný Petr pro islám.